Auksinio scenos kryžiaus nominacijos 2024 m.: Geriausi metų šokėjai ir Geriausia choreografija
REKOMENDUOJAMA nebijantiems atviro žvilgsnio
„Vienudu“ – dviejų šokėjų duetas, stulbinantis savo nuogumu, atvirumu ir atsidavimu pažeidžiamumui. Atrodo, lyg vos užlipus į šokio aikštelę tarp šokėjų ištirpsta visos dabartinio pasaulio normos – eidami ratu vienas prieš kitą, jie šokį pradeda nuo atviro žvilgsnio, tikro ryšio užuomazgų. Šokėjai juda kaip veidrodiniai vienas kito atspindžiai, susikimba rankomis, dėlioja breiko, o kartais net tautinio šokio žingsnelius, nevengia šypsotis, jei šokti kartu paprasčiausiai gera. - Aistė Šivytė, Menų faktūra
Šokėjų Lauryno Žakevičiaus ir Roko Šaltenio duetas konstruojamas kaip dialogas su kitu, nors iš esmės – su savimi pačiu. Tyrinėjant breiko šokio judesius ir jų tėkmę, sykiu gretinant su lietuvių liaudies šokiu, ieškoma kūniškos, apčiuopiamos formos vyro šokėjo identitetui skleistis. Tampant vienas kito veidrodiniais atspindžiais, šiandieniame normų, išankstinių nuomonių ir stereotipų pasaulyje mėginama dar kartą atsigręžti į save, tvirtumą jautrume, savęs pajautimą kitime ir kitame, dualume.
„Vienudu“ – tai hiphopo šokio tapatybės kanonų meninis tyrimas, kuris kviečia menininkus ir publiką tyrinėti breiką kaip meno formą. Spektaklis suteikia galimybę apmąstyti pasaulio be sienų sampratą, pasitelkiant kultūrinius ryšius, omeny turint meno ir kultūros formų migraciją. Vakarų maskulinistinė šokio forma breikas šičia gretinama ir susiejama su lietuvių liaudies porinio šokio judesio kodais. Menininkai klausia: kokie vyrai mes esame, ką, lipant į sceną, mums byloja šis šokis ir koks jis dalyvaujant kovose, sporto varžybose, tokiose kaip Olimpiada?
Išryškėjantys apropriacijos bei homogeniškumo diskursai liečia ir etinius įvaizdžių naudojimo klausimus. Kūrybiniai šios meno srities tyrinėjimai ir jos atsiradimo istorijos kviečia tarpusavio dialogui ir už spektaklio ribų.
„Vienudu“ – tai hiphopo šokio tapatybės kanonų meninis tyrimas, kuris kviečia menininkus ir publiką tyrinėti breiką kaip meno formą. Spektaklis suteikia galimybę apmąstyti pasaulio be sienų sampratą, pasitelkiant kultūrinius ryšius, omeny turint meno ir kultūros formų migraciją. Vakarų maskulinistinė šokio forma breikas šičia gretinama ir susiejama su lietuvių liaudies porinio šokio judesio kodais. Menininkai klausia: kokie vyrai mes esame, ką, lipant į sceną, mums byloja šis šokis ir koks jis dalyvaujant kovose, sporto varžybose, tokiose kaip Olimpiada?
Išryškėjantys apropriacijos bei homogeniškumo diskursai liečia ir etinius įvaizdžių naudojimo klausimus. Kūrybiniai šios meno srities tyrinėjimai ir jos atsiradimo istorijos kviečia tarpusavio dialogui ir už spektaklio ribų.
2012 metais šokėjų ir choreografų Airidos Gudaitės ir Lauryno Žakevičiaus įkurtas pirmasis Lietuvoje Urbanistinio Šokio Teatras Low Air siekia atskleisti meninį urbanistinio šokio potencialą. Eksperimentuodami ir jungdami skirtingus šokio stilius, performanso ir fizinio teatro elementus, rinkdamiesi kūrinių temas pastatymams, kuruodami ir scenoje ugdydami jaunuosius šokėjus, inovatyviai kuria naujas tarpdisciplinines sintezes bei vystydamiesi aplink save buria profesionalų bendruomenę ir įgyvendina auditorijos plėtros strategijas.
Spektakliai pristatyti didžiuosiuose menų festivaliuose bei išskirtinėse scenose: Izraelyje, Prancūzijoje, Vokietijoje, JAV, Švedijoje, Islandijoje, Škotijoje, JK, Lenkijoje, Ukrainoje, Italijoje, Grenlandijoje, Bulgarijoje, Austrijoje, Kinijoje, Gruzijoje, P. Korėjoje, visoje Lietuvoje.
Įvertinti trim Auksiniais scenos kryžiais, apdovanoti Boriso Dauguviečio auskaru už sėkmingas naujų sceninės išraiškos formų paieškas, jungiant gatvės šokį ir teatrą spektakliuose bei Lietuvos šiuolaikinio šokio veidą keičiančią pedagoginę veiklą, Lietuvos šiuolaikinio šokio asociacijos premija ir sulaukę užsienio kritikų bei profesionalų dėmesio, 2017 m. Low Air gavo Vilniaus miesto šokio teatro vardą.
Spektakliai pristatyti didžiuosiuose menų festivaliuose bei išskirtinėse scenose: Izraelyje, Prancūzijoje, Vokietijoje, JAV, Švedijoje, Islandijoje, Škotijoje, JK, Lenkijoje, Ukrainoje, Italijoje, Grenlandijoje, Bulgarijoje, Austrijoje, Kinijoje, Gruzijoje, P. Korėjoje, visoje Lietuvoje.
Įvertinti trim Auksiniais scenos kryžiais, apdovanoti Boriso Dauguviečio auskaru už sėkmingas naujų sceninės išraiškos formų paieškas, jungiant gatvės šokį ir teatrą spektakliuose bei Lietuvos šiuolaikinio šokio veidą keičiančią pedagoginę veiklą, Lietuvos šiuolaikinio šokio asociacijos premija ir sulaukę užsienio kritikų bei profesionalų dėmesio, 2017 m. Low Air gavo Vilniaus miesto šokio teatro vardą.
Idėjos, koncepcijos autorė: Airida Gudaitė
Choreografija: Laurynas Žakevičius, Rokas Šaltenis, Airida Gudaitė
Atlikėjai: Laurynas Žakevičius, Rokas Šaltenis
Muzika: Agnés M, Marta Finkelštein
Šviesų dailininkas: Eugenijus Sabaliauskas
Šviesų operatorius: Edgaras Varkulevičius
Kostiumų dailininkė: Rūta Kyguolytė
Kostiumų dailininkės asistentė: Asami Imanishi
Premjera: 2024
Treileris: https://www.youtube.com/watch?v=A2TR5XPP6gA&t=14s
Trukmė: 45 min.
N-14
Choreografija: Laurynas Žakevičius, Rokas Šaltenis, Airida Gudaitė
Atlikėjai: Laurynas Žakevičius, Rokas Šaltenis
Muzika: Agnés M, Marta Finkelštein
Šviesų dailininkas: Eugenijus Sabaliauskas
Šviesų operatorius: Edgaras Varkulevičius
Kostiumų dailininkė: Rūta Kyguolytė
Kostiumų dailininkės asistentė: Asami Imanishi
Premjera: 2024
Treileris: https://www.youtube.com/watch?v=A2TR5XPP6gA&t=14s
Trukmė: 45 min.
N-14
Festivalį finansuoja #Lietuvoskultūrostaryba, #Klaipėdosmiestosavivaldybė
Dalintis nuoroda el. paštu