Klaipėdos rajono turizmo informacijos centras

Edukacinės programos miniatiūrų parke „Babilono sodai“

Paslaugos

Edukacijos metu moksleiviai bus supažindinti su Europos ir viso pasaulio archeologijos paveldo objektais, jų tipais, archeologinių tyrinėjimų ypatybėmis, kultūriniu sluoksniu, skirtingų laikotarpių radiniais bei archeologijos paveldo išsaugojimo būtinybe.

Edukacijos lankytojai kviečiami kartu su archeologu pamatyti visus statinius tik sumažintus, „gyvai“ pažinti archeologijos objektus, suvokti jų skirtumus bei tyrinėjimų ypatumus. Pasakojimą iliustruos įvairių laikotarpių archeologinių radinių kopijos, kurios leis pajusti skirtingų laikotarpių dirbinių medžiagiškumą, jų raidą, estetinio suvokimo kaitą.

Edukacijos dalyviai galės patys pabandyti kaip archeologai ieškoti žemėje paslėptų radinių. Šiam procesui bus pasitelkti molio lentelės suformuotos kaip žemės paviršius iš kelių sluoksnių ir viduje visi dalyviai ras suakmenėjusius iš senųjų laikų likusius karius, papuošalus ir pan. Taip pat galės skeltuvu ir titnagu įskelti kibirkštį.

Moksleiviai ne tik sužinos, kas yra archeologija, kaip vykdomi archeologiniai kasinėjimai, kokie būna archeologiniai radiniai, bet ypatingas dėmesys bus skiriamas archeologinio paveldo apsaugai, įtaigiai paaiškinama kodėl negalima naikinti aplink esančių radinių ir kas yra tie „juodieji archeologai“, kodėl jų „hobis“ kenkia mūsų visų istorijos pažinimui.

Siekdami mokinius supažindinti su įspūdingiausiais architektūros statiniais iš viso pasaulio vos per 1 valandą, „Babilono soduose“ vykdome edukaciją „21 pasaulio stebuklas“. Dalyvius kviečiame į nuostabią kelionę po visą pasaulį nuo Amerikos krantų iki Australijos paplūdimių.

Edukacijos metu sužinosite kokiuose žemynuose yra tam tikri kultūriniai objektai, kurioje šalyje jie yra pastatyti ir kuo jie ypatingi. Edukaciją sudaro 2 dalys: teorinė ir praktinė.

Teorinės edukacijos dalies metu (trukmė – iki 40 min.), vaikštant po sodą, dalyviai bus supažindinami su 21 architektūros statinių miniatiūra iš 4 pasaulio žemynų: Afrikos ir Viduriniųjų rytų, Azijos ir Okeanijos, Europos ir Amerikos. Net 9 iš 21 „Babilono sodų“ miniatiūrų, puikuojasi reikšmingiausiuose įspūdingiausių pasaulio statinių sąrašuose: Babilono sodai ir Cheopso piramidė įtraukti į Pasaulio stebuklų sąrašą; Vėjo malūnai, Sidnėjaus operos teatras, Vasilijaus palaimintojo Soboras Maskvoje – į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą; Panteonas, Didžioji Kinų siena, Tadžmahalas, Koliziejus – į Naujausią pasaulio stebuklų sąrašą.

Praktinė edukacijos dalis (trukmė – 20 min.) susideda iš 21 architektūros statinio atpažinimo iš nuotraukos, rodomos multimedijos ekrane bei objektų, esančių miniatiūrų parke, lipdukų priklijavimo pasaulio kontūrinio žemėlapio plakate.

Tiek teorinė, tiek praktinė edukacijos „21 pasaulio stebuklas“ dalys, dėl pažinties su architektūros statiniais, jų sukūrimo istorija bei reikšme pasaulyje, plės dalyvių kultūrinį sąmoningumą, stiprins dailės, istorijos, geografijos žinias. Diskusija su dalyviais apie “Babilono sodų“ miniatiūras plės mokinių suvokimą apie architektūrą (neoklasicizmo būdingiausias pastatas – Triumfo arka), mitologiją (Didysis Gizos Sfinkas, Merlion fontanas, Trevi fontanas ), religiją (Egipto piramidės, Tadžmahalo mouzoliejus, Vasilijaus palaimintojo soboras, Panteonas, šventykla Horyuri – Nara), scenos menus (Sidnėjaus operos teatras, Koliziejus).

Edukacijos tikslas – suteikti edukacijos dalyviui etnines, daugiakultūriškumo, istorines, geografines, biologijos žinias kūrybiškai ir įdomiai, kad atitiktų šiuolaikinio žmogaus poreikius ir interesus.

Šiuolaikiniam jaunimui nebeužtenka formalių žinių. Išvažiuojamieji, aktyvieji mokymosi metodai suteikia laisvės mokinių minčių išraiškai, provokuoja kūrybiškus atsakymus, moko bendrauti ir bendradarbiauti. Edukacija „Pasaulio tyrinėjimas Babilono soduose“ susideda iš dviejų dalių: I dalis teorinė (30 min) ir praktinė (30min).

Teorinėje dalyje edukatorė pasitinka mokinius, papasakoja apie netradicinę edukacijos vietą, išskirtinumą bei paskirto juos grupėmis su lydinčiais asmenimis (I grupė tyrinėja istorinius kultūrinius objektus iš keturių pasaulio žemynų: Afrikos, Azijos, Europos ir Australijos. Mokiniai pamatys garsųjį Sidnėjaus operos teatrą, romantiškąjį Trevi fontaną, Londono tiltą, Berlyno Brandenburgo vartus, Triumfo arką, Cheopso piramidę, Kabančiuosius Babilono sodus ir daugelį kitų, o II grupė tyrinėja Babilono sodų botanikos augmeniją – preciziškai suformuotų topiarių, gėlių ir dekoratyvinių medžių kompozicijas, jų kilmę, prieskoninių ir daržinių augalų įvairovę bei panaudojimo galimybes).

Praktinėje dalyje (trukmė – iki 30 min.) abi grupės paskirstomos į 4 grupeles, kurios pagal tyrinėtą aplinką turi išspręsti sudarytus galvosūkius, taip užtvirtinamos žinios, o edukacijos pabaigoje abejų grupių atstovai papasakoja apie tyrinėtus objektus, pasikeičia įdomiausiais faktais siekiant atsiskleisti kiekvieno mokinio individualumą bei įgyti reikalingų jiems gyvenime žinių ir įgūdžių. Po šios edukacijos mokiniai geba pažvelgti į mus supantį pasaulį kitomis akimis – tai lyg geografijos, istorijos ir biologijos pamokos kitaip.

Edukacijos „Babilono sodų vaistinėlės turai“ tikslas – architektūriškai išskirtinėje aplinkoje pristatyti daugiakultūrines arbatos gėrimo tradicijas, ugdyti arbatos gėrimo kultūrą, tautinę savimonę, lavinti vaizduotę.

Šiandien mums įprasto ir kasdienio gėrimo arbatos istorija siekia tūkstantmečius bei atskleidžia skirtingų valstybių kultūras per arbatos gėrimo ritualus. Unikalios arbatos gėrimo tradicijos nuo seno puoselėjamos įvairiose pasaulio šalyse, o edukacijos metu paneigsime nusistovėjusią stereotipinę nuomonę, kad apie arbatą nusimano tik anglai ir kinai.

Edukacija „Babilono sodų vaistinėlės turtai“ metu, netoli Palangos esančiuose„Babilono soduose“, mokiniai ne tik sužinos daug įdomių faktų apie arbatą, bet ir degustuos ne vieną jos rūšį išskirtinėje aplinkoje t.y. prie žymiausių pasaulio architektūros statinių miniatiūrų, netgi tai šaliai būdinga muzika, taip sukuriant tikrovišką tos šalies, apie kurią kalbame arbatos gėrimo prasme kultūrą ir savitumą, estetišką aplinką. Edukaciją sudaro teorinė ir praktinė dalys.

Teorinės dalies metu (trukmė – iki 30 min.), .), edukacijos dalyviai sužinos apie Kinijos (kininio arbatmedžio 6 skirtingas arbatos rūšis), Japonijos (Japoniška matčia), Indijos (masala chai), Anglijos (juodoji arbata), Egipto (jamaikinės kinrožės), Nyderlandų (karamelinę) ir Babilonų sodų prieskonių darželyje augančių žolelių arbatų vartojimo kultūrą, istoriją, tradicijas ir reikšmę.

Praktinės dalies metu (trukmė – iki 30 min.)iš Babilono sodų prieskonių daržo moksleiviai rinks vaistinių žolelių rinkinius namų gamybos arbatą, turės sugalvoti jai pavadinimą. Praktinės programos metu moksleiviai originaliai sužinos apie tradicinius Lietuvoje auginamus arbatai augalus, jų poveikį, skonius.

Edukacijos tikslas – suteikti edukacijos dalyviui etnines, daugiakultūriškumo, istorines, geografines, biologijos žinias kūrybiškai ir įdomiai , kad atitiktų šiuolaikinio vaiko poreikius ir interesus.

Šiuolaikiniam jaunimui nebeužtenka formalių žinių klasėje, o žinojimas to kas jau išmokta bei žingeidumas ir noras plėsti žinių akiratį diktuoja naujas mokymosi formas. Išvažiuojamieji, aktyvieji mokymosi metodai suteikia laisvės mokinių minčių išraiškai, provokuoja kūrybiškus atsakymus, moko bendrauti ir bendradarbiauti. Edukacija „Aplink pasaulį per 90 minučių“ susideda iš teorinės ir praktinės dalių.

Teorinėje dalyje (trukmė – 40 min.) edukatorė pasitinka mokinius, papasakoja apie netradicinę edukacijos vietą Miniatiūrų parką „Babilono sodai”, jo išskirtinumą bei žaidybine edukacijos dalyvių „žadinimo” forma (greita klausimų-atsakymų viktorina apie pasaulio stebuklus, etnografinius elementus, keliautojus, kurie apkeliavo pasaulį bei jų apkeliavimo būdus).

Praktinėje dalyje (trukmė – 50 min.) suskirstoma klasė į dvi grupes, kurios pagal tyrinėtą aplinką turi išspręsti sudarytus galvosūkius, taip užtvirtinamos žinios. Taip pat kuriamas apkeliavo aplink pasaulį modelis, kas su kuo keliautų, ką aplankytų ir kaip pasiektų savo užsibrėžtus tikslus. O edukacijos pabaigoje abejų grupių atstovai diskutuoja debatuose apie tyrinėtus objektus, pasikeičia įdomiausiais faktais siekiant atsiskleisti kiekvieno mokinio individualumą bei įgyti reikalingų jiems gyvenime žinių ir įgūdžių.

Po šios edukacijos mokiniai pažvelgti į mus supantį pasaulį kitomis akimis – tai lyg kitų šalių ir Lietuvos kultūrų tyrinėjimas, geografijos, istorijos ir biologijos pamokos kitu kampu.

Edukacijos tikslas – suteikti edukacijos dalyviui etnines, daugiakultūriškumo, istorines, geografines, biologijos žinias kūrybiškai ir įdomiai, kad atitiktų šiuolaikinio vaiko poreikius ir interesus.

Mokiniai gyvai susipažins su pasaulio kultūros objektais, susiformuos teigiamą požiūrį į skirtingo pasaulio kultūras, tradicijas. Edukacijos metu mokiniai įgis naujų žinių, gebės dirbti komandoje ir individualiai. Susies įgytą patirtį su formaliojo ugdymo žiniomis ir įgūdžiais, atnaujins pilietiškumo sampratą, pagilins vertybinį požiūrį į mus supantį pasaulį, susipažins su etnine kultūra per papročius, tradicijas. Edukacija „Sukurk savo Babilono sodų paveikslą“ susideda iš dviejų dalių: teorinės ir praktinės.

Teorinėje dalyje (40 min.) edukatorė pasitinka mokinius, papasakoja apie netradicinę edukacijos vietą, išskirtinumą bei paskirsto juos grupėmis su lydinčiais asmenimis. I grupė tyrinėja istorinius kultūrinius objektus iš keturių pasaulio žemynų: Afrikos, Azijos, Europos ir Australijos. Mokiniai pamatys garsųjį Sidnėjaus operos teatrą, romantiškąjį Trevi fontaną, Londono tiltą, Berlyno Brandenburgo vartus, Triumfo arką, Cheopso piramidę, Kabančiuosius Babilono sodus ir daugelį kitų, o II grupė tyrinėja Babilono sodų botanikos augmeniją – preciziškai suformuotų topiarų, gėlių ir dekoratyvinių medžių kompozicijas, jų kilmę, prieskoninių ir daržinių augalų įvairovę bei panaudojimo galimybes.

Praktinėje dalyje (50 min) kiekvienas dalyvis turės galimybę sukurti unikalų iš sėklų, grūdų, žolelių ir kitų gamtos gėrybių pasirinkto pasaulio architektūros pastato paveikslą. Praktine dalimi užtvirtinamos žinios, o edukacijos pabaigoje edukacijos atstovai pasakoja apie tyrinėtus objektus, pasikeičia įdomiausiais faktais siekiant atskleisti kiekvieno mokinio individualumą bei įgyti reikalingų jiems gyvenime žinių ir įgūdžių.

Po šios edukacijos mokiniai pažvelgti į mus supantį pasaulį kitomis akimis – tai lyg geografijos, istorijos ir biologijos pamokos kitaip.

Atsiliepimai

Komentuoti