Klaipėdos rajono turizmo informacijos centras

Edukacinės programos Jono Lankučio viešojoje bibliotekoje

Paslaugos

„JOnas ir raJOnas“ – smagus ir nuotaikingas stalo žaidimas, kuriame surasi net 300 klausimų apie 11 Klaipėdos rajono seniūnijų. Žaisdamas sužinosi ne tik, ką reiškia žodis „purtimangas“, bet ir vizualiai pakeliausi po stilizuotą Klaipėdos rajono žemėlapį, susipažinsi su įdomiausiais objektais.

Ateik į atsinaujinusias erdves Vaikų ir jaunimo literatūros skyriuje! Skaityk, žaisk, kurk, svajok!

Edukacijoje aptariami visi žmogaus pojūčiai: rega, klausa, uoslė, skonis ir lytėjimas. Kiekvienam pojūčiui skiriama praktinė užduotis, kurios metu skatinama įsijausti į atitinkamą pojūtį. Po kiekvienos užduoties bendrai aptariama įgyta patirtis ir patirti pojūčiai. Edukacijos metu ugdomos pažinimo ir socialinės kompetencijos. 

Edukacijoje gali būti duodama uostyti ir/arba ragauti maisto produktus, todėl būtina informuoti apie galima alergines reakcijas. 

Edukacijos tematika labai plati, galima pasirinkti savo norimą temą. Susipažinę su bendra pasirinktos temos informacija, gautas žinias vaikai panaudos nuotaikingame žaidime su robotais – boružėlėmis, kurių judėjimą turi programuoti patys edukacijos dalyviai. Edukacijos metu gerinamos pažinimo, komunikavimo, skaitmeninės, kultūrinės ir socialinės kompetencijos.

Edukacijos metu vyksta viktorina, kurioje vaikai atsakinėja į pateiktus klausimus apie knygas ir rašytojus. Visi atsakymai aptariami, pateikiama platesnė  informacija ir įdomūs faktai. Viktorinos klausimai atitinka moksleivių amžių, o autoriai ir knygos parinkti pagal atitinkamos klasės ir jaunesnio amžiaus rekomenduojamų perskaityti knygų sąrašą. Moksleiviai lavina pažinimo, komunikavimo, kultūrines ir socialines kompetencijas. 

Šioje edukacijoje naudojami siužeto dramos elementai, leidžiantys kitokiu kampu susipažinti su žinomų pasakų herojais. Daug kartų girdėtos istorijos atgyja naujai, o moksleiviai tobulina savo pažinimo, komunikavimo, kultūrines ir socialines kompetencijas. 

Šiose kūrybinėse dirbtuvėse vaikai gamina popierinius skirtukus iš įvairių popieriaus gaminių likučių bei atraižų bei daro kutukus iš mezgimo siūlų. Lavinama vaizduotė, skatinamas kūrybiškumo vystymasis ir akcentuojamas gamtos tausojimas bei tvarumas.

Užsiėmimas skirtas smagiai ir informatyviai praleisti laiką. Trijų etapų viktorinoje moksleiviai susipažįsta su muzikinio konkurso „Eurovizija“ istorija, pasitikrina savo muzikines žinias ieškodami dainų pagal parinktas temas ir bando atpažinti dainas pagal muzikinius klipus.

Užsiėmimas skirtas vaikams, kurie pirmą kartą lankosi bibliotekoje arba nori geriau susipažinti su bibliotekoje teikiamomis paslaugomis bei turimu inventoriumi. Galimas knygučių skaitymas kartu ir/arba bendra kūrybinė veikla. 

Orientacinių varžybų metu dalyviai pasiskirstę komandomis ieško kelio ne gūdžioje girioje, o jaukioje vaikų ir jaunimo bibliotekoje. Gavę užduotis jie keliauja per bibliotekos patalpas ir bando atrasti ir suprasti užuominas, atlikti užduotis ir įveikti visus literatūrinius iššūkius. Užduotys pritaikomos pagal moksleivių amžių, o autoriai ir knygos parinkti pagal atitinkamos klasės ir jaunesnio amžiaus rekomenduojamų perskaityti knygų sąrašą.

Užsiėmimas skirtas sugriauti mitus ir stereotipus apie darbą bibliotekoje bei susipažinti, kokių profesijų atstovai gali čia dirbti. Informacinis pristatymas papildomas aktyviu žaidimu bei diskusija.

Edukacijos dalyviai į užsiėmimą privalo atsinešti tekstilinės aprangos detalę (maišelį, rankinę, kuprinę ir t.t.) arba drabužį (marškinėlius, džemperį, kelnes ir t.t.). Užsiėmimas susideda iš dviejų dalių, kurios pritaikytos pagal amžiaus grupes. Teorinėje dalyje, naudojant skaitmenines technologijas mokiniai interaktyviai susipažins/prisimins apie Lietuvos integracijos į Europos Sąjungą ir Šiaurės Atlanto sutarties organizaciją (NATO) reikšmę kiekvieno piliečio gyvenime bei tvarumo principus. Praktinėje dalyje mokiniai sužinos kaip atnaujinti savo garderobą, panaudojant tekstilės dažus, pasitelkiant edukatorių arba pačių sukurtus antspaudus ir/arba trafaretus iš antrinių žaliavų ir skatinant vaikų vaizduotę ir kūrybiškumą patys kurs savo dizaino projektus. Užsiėmimo pabaigoje, linksmai ir žaismingai, apibendrinsime išmoktą medžiagą ir darbą – mokiniams pasiūlysime emocijų refleksiją. Naujai dekoruota aprangos detalė arba drabužis, išdžiūvus tekstiliniams dažams, užfiksuojamas lygintuvu. Baigtą gaminį moksleiviai nešis namo ir naudos pagal paskirtį.

Užsiėmimas susideda iš dviejų dalių, kurios pritaikytos pagal amžiaus grupes: teorinėje dalyje, naudojant skaitmenines technologijas, moksleiviai interaktyviai susipažins/prisimins dainų ir šokių švenčių tradiciją ir simboliką, jų įtraukimo į UNESCO reprezentatyviojo žmonijos nematerialaus kultūros paveldo vertybių sąrašo reikšmę ir svarbą bei tvarumo principus – sumažink, panaudok antrą kartą, perdirbk, nekenk gamtai. Praktinėje dalyje mokiniai susipažins su: termo spauda – ilgaamžiu spaudos uždėjimo būdu ant įvairių tekstilinių gaminių, programa, kurioje maketuojami įvairūs užrašai bei simboliai, ploteriu (pjaustykle) – įrenginiu, kuriuo išpjaustomas sumaketuotas spaudinys. Užsiėmimo metu bus akcentuojama, kad bet kokias medžiagas reikia naudoti atsakingai, stengiantis kuo mažiau išmesti ir kuo daugiau panaudoti. Ant duotų medvilninių marškinėlių, dėliojant smulkias termo plėvelės atraižas, moksleiviai kurs savo tautinį simbolį arba tautiniais raštais dekoruos marškinėlius, kurį prispaus termo presu. Užsiėmimo pabaigoje, linksmai ir žaismingai, apibendrinsime išmoktą medžiagą ir darbą – mokiniams pasiūlysime emocijų refleksiją. Sukurtus marškinėlius moksleiviai išsineša su savimi.

Užsiėmimo metu kviečiama susipažinti su viena įdomiausių kultūros paveldo dalių – knygrišyste bei tvarumo principais, kurti saugojat gamtą, atsakingai naudojant išteklius. Edukacija susideda iš dviejų dalių: teorinėje dalyje, naudojant skaidres ir pažintinį filmuką, mokiniai supažindinami su knygrišystės amato raida, įrankiais, medžiagomis, knygos gimimo etapais; pristatomi tvarumo principai – sumažink, panaudok antrą kartą, perdirbk, nekenk gamtai. Praktinėje dalyje mokiniai mokysis knygos įrišimo ir apipavidalinimo bei susikurs ekologišką užrašinę. Užrašinei naudojamas perdirbtas ir ekologiškas popierius, viršeliui apipavidalinti naudojamos tvarios medžiagos. Mokiniai ją kuria pasinaudodami išgirsta informacija, pasitelkdami fantaziją, kūrybiškumą. Sukurtą ekologišką užrašinę vaikai išsineša su savimi.

Užsiėmimas susideda iš dviejų dalių, kurios pritaikytos pagal amžiaus grupes: teorinėje dalyje, naudojant skaitmenines technologijas bei internetinius įrankius, mokiniai interaktyviai susipažins/prisimins valstybės simbolius, tvarumo principus – sumažink, panaudok antrą kartą, perdirbk, nekenk gamtai. Praktinėje dalyje mokiniai susipažins su termo spauda – vienu iš populiariausių ir seniausių spaudos būdų ant marškinėlių, maišelių ir kitos tekstilės. Šiuo spaudos būdu spaudžiami logotipai, ir įvairūs užrašai ant tekstilės, tai – labai kokybiškas ir ilgaamžis spaudos uždėjimo būdas. Ant bibliotekos knygrišės pasiūtų drobinių maišelių naudojant termo plėvelės spaudą perkelsime nesudėtingų formų logotipus, simbolius, įvairius žodžius, sakinius arba vektorinės grafikos elementus.

Mokiniai, susipažins su darbu DRAWCUT LITE programa, kurioje maketuojami įvairūs užrašai bei simboliai; norintys turės galimybę susikurti pageidaujamą raidę, simbolį, skaičių. Programoje sumaketuotas spaudinys išpjaustomas su pažangiu kompiuterio kontroliuojamu ašmenų pasukimo ploteriu (pjaustykle). Mokiniai, pasitelkę vaizduotę, kūrybiškumą, naudodami edukatoriaus paruoštus iš Lietuvos valstybės vėliavos spalvų plėvelės išploteriuotus simbolius, raides bei skaičius, kurs dizainą ant drobinio maišelio, kurį prispaus termo presu. Užsiėmimo pabaigoje, linksmai ir žaismingai apibendrinsime išmoktą medžiagą ir darbą – mokiniams pasiūlysime trijų spalvų refleksiją. Sukurtą ekologišką drobinį maišelį, kuris idealiai tinka susidėti knygoms ir kitiems daiktams, mokiniai išsineša su savimi.

Bibliotekoje per kiekvieną literatūrinį-edukacinį užsiėmimą bus skaitomas vis naujas įvairaus stiliaus, pobūdžio literatūros kūrinys, kuris parenkamas atžvelgiant į amžiaus grupę. Mokiniai išklausę skaitomą istoriją, padedant edukatoriui, diskutuodami aptars išgirstą informaciją, kels rūpimus klausimus ir ieškos jiems sprendimų. Individualiai išsirinks kūrinio herojų, kurį vaizduos kuriamame ženkliuke (įsegamo, magnetinio ar veidrodėlio tipo). Mokiniams bus išdalinti ženkliukų formos lapeliai, kuriuose savarankiškai pieš pasirinktą kūrinio herojų naudodami įvairias piešimo priemones: pieštukus, kreideles, flomasterius, akvarelę. Edukatorius ženkliukų gaminimo aparatu padarys norimus ženkliukus. Kiekvienas mokinys pristatys savo kurtą herojaus ženkliuką draugams ir jį išsineš į namus.

Atsiliepimai

Komentuoti